ronaldrentin-rwanda.reismee.nl

Wat ga ik doen.

Hallo Familie, Vrienden, Bekenden en Belangstellende.

Ik ga in mei een marathon rennen in Rwanda.

Hieronder plaats ik een stukje waarom de marathon word gelopen door Nederlandse mannen.

4E Musketier Compassionmarathon

In mei 2012 ga ik met 29 andere mannen een marathon lopen in Rwanda, een getraumatiseerd en door diepe armoede geteisterd land.

Doel is om 300.000 euro bijeen te rennen voor de allerarmsten. Niet vanuit gevoelens van liefdadigheid, maar vanuit een heilig verlangen naar recht en gerechtigheid. Er is zoveel krom en stuk in deze wereld . Wij mogen rechtop zetten, heel maken en gehoor geven aan Gods roep om gerechtigheid te laten stromen. De kwart miljoen is bedoeld om 100 moeders en baby's en 10 studenten toekomst te geven, middels respectieelijk het Child Survial Program (CSP) en het Leadership Development Program (LDP) van Compassion.

Child Survial Program

Het CSP is erop gericht dat kinderen hun geboorte en de eerste jaren overleven en zich gezond ontwikkelen. Bovendien investeert het ook in de moeders. Waar een zwangerschap in armoede vaak meer een bedreiging is dan een vreugde, zorgt CSP ervoor dat moeders niet alleen zwanger zijn, maar ook echt hoopvol in verwachting.

Leadership Development Program

Het LPD wil jongeren met een bovengemiddeld intellect en leiderschapskwaliteiten de kans geven hun potentieel te ontwikkelen. Vaak is het een diepe droom van deze jonge mensen om de cirkel van armoede die hun gezin en gemeenschap gevangen houdt te doorbreken. Het LPD bouwt een groeiende groep sterkte christelijke leiders die het ontwikkelingsland kunnen opbouwen.

Tekst overgenomen uit de folder 4E musketier Compassion Marathon.

Op deze blog wil ik jullie op de hoogte houden over onze acties die we organiseren om geld in te zamelen voor Rwanda. Tips voor acties zijn van harte welkom. Ook zal ik regelmatig vermelden hoe het gaat met mijn trainig voor de marathon. Ik heb nog geen marathon ervaring, maar eens moet de eerste keer zijn. Ik word door mijn mede musketiersgesteund en gesupport, super om deze mannen naast me te hebben staan. Samen voor de Heer gaan we deze uitdaging aan.

groetjes Ronald.

Oja mocht je geld willen storten kijk even op www.compassionmarathon.nl Je kan mij dan vinden onder de lopers. Als je mij opzoekt dan vind je daarbij ook een link om te sponseren. Het geld gaat volledig naar de moeders en studenten in Rwanda.

Reacties

Reacties

Daniëlle

Wat gaaf dat je dit gaat doen! En nu begrijp ik ook gelijk de berichtjes van Lisette op fb ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!